Känner mig rik.

Jag må ha blivit som jag blivit, men fostrad till vedälskare är jag sannerligen. Det är som terapi att stå där och klyva pinne efter pinne. I helgen har vi varit hemma och utevädret har varit härligt. Därför tjuvstartade vi helt enkelt med den vårsyssla som går att börja med, oberoende av snö, is och temperatur: vedklyvningen. Vi hade en hel del rejält klumpiga bitar att ta tag i efter en stor asp vi fällde i våras. Nu är alla de bjässarna borta och det som återstår nu är mycket behändigare pinnar. Nu måste dock motorsågen på lite service innan vi kan kapa upp något av det resterande. Känner mig alltid oerhört rik när vi fyller på förråden, det gäller både bär/kött/fisk och ved. Älskar även hur snygg man kan vara i hörselkåpor och arbetskläder! 😅 😍💪🏼


Kommentarer
Postat av: Mamma

Det måste vara genetiskt

Svar: Vore inte helt omöjligt! 😊
Jennifer Arvidsson

2017-02-27 @ 13:17:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0