Sol och bus i Malå.

Vi kom till Malå tidig eftermiddag i fredags. Där väntade Emil, Frida och världens sötaste ungar såklart.
Hela helgen fick vi fantastiskt sommarväder, så himla härligt efter sommaren som varit hittills. Vi höll oss ute i stort sett hela tiden bortsett från nån sväng i tvättstugan. Gud vilken tur att vi kunde få tvätta upp all smutstvätt där så vi klarar av även den sista semesterveckan på resande fot 👌🏼

Grillen stod för maten hela helgen, grillad pizza på pizzasten på fredag vilket blev helt makalöst bra. Vi måste skaffa oss en sån sten!

Jonas tyckte studsmattan var minst lika rolig som ungarna och vi andra blev nästan kräksjuka när de drog iväg och hoppade mitt i paltkoman efter maten. 😉 Jonas och Emil hann få ordning både på garageporten och lite övrigt snickeri under helgen medan jag och Frida surrade på och myste med barnen. Så hann vi med att se den allra sista Johan Falk också (vilket inte får vara den sista)!

Tusen tack för en helt fantastisk sommarhelg, så roligt att hälsa på hos er och få till riktig kvalitetstid! På återseende 😊

Vi hann även med en blixtvisit i Träskis, spanade in nya bastun och drack en kopp kaffe, tack för titten även där ☺️

Tillbaka på svensk mark.

Vi spenderade två nätter i Strimasund, stället där pappa är och jobbar. Givetvis skulle han vara i Höljes istället precis den veckan vi passerade, men vi roade oss där ändå. Det blev en rejäl tur upp på 1000 m.ö.h på torsdagen. Vi hamnade mitt uppe i is och snö och snålblåst vilket inte kändes särskilt somrigt. Tur att det bara var att vandra några höjdmeter neråt igen för att slippa vintern 😊 Himlen var så låg så det var svårt att hinna få några bilder på den egentligen fina utsikten, men det skingrade sig några sekunder emellanåt så vi fick några chanser att fotografera. 🗻

Efter detta stopp bar det vidare av mot Malå, men återigen, fortsättning följer.

Mot Mo I Rana.

Efter en natt på Torghattens camping åkte vi vidare norrut för att komma till Mo I Rana. Det blev en bra bilåkardag då det kom regnskurar till och från. Målet i Mo I Rana var butiken Stormberg, jag har spanat in deras hemsida ett tag och tyckt de verkat ha så bra friluftskläder. Väl där hittade vi just inget vi fastnade för, däremot råkade en sportaffär bredvid ha 50% utförsäljning på grund av att de skulle stänga. Blev rätt nöjd för mitt fynd av ett par Asics och ett par Salomonskor för totalt 1400kr istället för det dubbla. Jonas blev lite avis för att han inte hittade nått, i vanliga fall står ju han för större delen av vår shopping! ;)

Efter den lyckade shoppingturen blev det en middag på restaurang No.3. Jonas satsade på grillad havskräfta till förrätt medan jag åt en fantastisk fisksoppa. Jag hade sett framemot en hälleflundra till varmrätt men den var förstås slut. Då blev det öringfilé istället, och Jonas åt något nötkött med goda tillbehör. En väldigt lyckad och mysig stund!

Efter middagen kände vi inte för att leta något lämpligt ställe att campa på i Mo I Rana, så vi rullade vidare mot stället där pappa är och jobbar strax ovanför Hemavan. Tillbaka på svensk mark!

Fortsättning följer..

Äntligen rosé i sol och värme!

Premiär denna sommar för ett svalkande glas rosé med frusen jordgubbe i stekande sol på Mon! Livet på en pinne 🌼🍷☀️

En vecka till!

Måste bara lägga in nedan bild och konstatera; Det gör inte ont att ha semester en vecka till! 😊☀️

Camping Torghatten.

Efter turen upp på Heilhornet åkte vi vidare. Det blev en natts naturkampande innan vi åkte vidare mot camping Torghatten. Bra för att fylla upp ström och vattenförråd i vagnen. Det blev färja över vattnet vilket vi sparade en massa mil och tid på.
Campingen var verkligen jättefin med utsikt över fjäll och hav. Det blev en kort och lagom tur upp till hålet i berget på eftermiddagen i tisdags. Fin utsikt och mysigt på alla vis. På kvällen kom ett riktigt stormigt ösregn så då roade vi oss med yatzy i husvagnen följt av tacos och film. Jag stordängde Jonas på yatzyt.. ;)
Fortsättning följer!

Norsk semester.

Vi har precis spenderat några dagar i Norge och gud vad vi har gått mycket och gud vad vi fått se fantastiska vyer.

Vi började med en tur upp till fjället Heilhornet, toppen som är i kollaget ovan. Min energi tog slut så vi tog oss inte riktigt till toppen, men utsikten räckte till bra ändå. Vi gjorde en klättring på ungefär 700 höjdmeter vilket kändes i benen och huvudet. Leden var röd, det vill säga med en del tekniska svårigheter. Inte undra på att man kände sig mer som en bergsget än en tjej på två ben ibland.