Mot Mo I Rana.

Efter en natt på Torghattens camping åkte vi vidare norrut för att komma till Mo I Rana. Det blev en bra bilåkardag då det kom regnskurar till och från. Målet i Mo I Rana var butiken Stormberg, jag har spanat in deras hemsida ett tag och tyckt de verkat ha så bra friluftskläder. Väl där hittade vi just inget vi fastnade för, däremot råkade en sportaffär bredvid ha 50% utförsäljning på grund av att de skulle stänga. Blev rätt nöjd för mitt fynd av ett par Asics och ett par Salomonskor för totalt 1400kr istället för det dubbla. Jonas blev lite avis för att han inte hittade nått, i vanliga fall står ju han för större delen av vår shopping! ;) 

Efter den lyckade shoppingturen blev det en middag på restaurang No.3. Jonas satsade på grillad havskräfta till förrätt medan jag åt en fantastisk fisksoppa. Jag hade sett framemot en hälleflundra till varmrätt men den var förstås slut. Då blev det öringfilé istället, och Jonas åt något nötkött med goda tillbehör. En väldigt lyckad och mysig stund!


Efter middagen kände vi inte för att leta något lämpligt ställe att campa på i Mo I Rana, så vi rullade vidare mot stället där pappa är och jobbar strax ovanför Hemavan. Tillbaka på svensk mark!

Fortsättning följer..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0