Premiärtur.

Träffade Emelie och Emma för en söndagslunch på stan idag. Som vanligt babbel om ditten och datten, mycket mysigt! När jag och Emelie promenerade hemåt kom Emelie på den briljanta idén att hon ville prova sin nya längsskidutrustning och att jag skulle följa med. Sagt och gjort, hem för att svida om till skidstass anpassat för femton minusgrader. Planen var att slippa åka vid Arctura där det är så mycket annat folk, men det verkade vara enda stället med ljus och spår. Så Jonas fick vara vår täckmantel som skidlärare och vi åkte två varv, hela 6 km! Emelie är en ren naturbegåvning medan jag fortfarande är sjukt skraj i minsta lilla utförsbacke. Mitt mål för den här vintern får nog bli att ta mig runt ett varv där uppe utan att behöva någon bromshjälp av Jonas i utförsbackarna som avslutas med kurvor. (Personligen tycker jag att alla utförsbackar skulle avslutas med en liten uppförslutning så farten avtar automatiskt..)


Kommentarer
Postat av: Denise

Jag är likadan! Föredrar att åka uppför än utför! :D

Svar: Haha ja det är bara så mycket tryggare! ;)
Jennifer Arvidsson

2014-01-13 @ 12:56:07
URL: http://degun.blogg.se/
Postat av: Marie

Det är därför jag åker på vallningsfria skidor..då går det sakta i utförsbackarna. Nästan så det står stilla..

Svar: Det kanske är det som är hemligheten!
Jennifer Arvidsson

2014-01-14 @ 10:47:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0