Pankisar och sånt.

Hej och hå vilken effektiv kväll, Jonas har en riktig monsterövertid på jobbet idag, han är där fortfarande. Däremot funderar jag på om han inte borde börja jobba över lite oftare för det visade sig att jag får en hel del gjort hemma då. Jag jobbade till halv sex och väl hemma blev det först och främst middag. Sedan har jag gjort en kålsallad, bakat bröd på filmjölk som snart gick ur datum och stekt pannkakor för att kunna göra crêpes sen i veckan. Tanken slog mig att det kan vara typ första gången jag steker pannkaka, definitivt första gången jag gjort smeten själv och stekt upp allt själv, (var tvungen att fråga Jonas om hur man gör smet). Jag kan faktiskt laga mat, men jag gillar inte pannkaka och när vi väl gör crêpes har vi en deal att Jonas gör pannkaka och jag gör stuvning. Får jag säga det själv såhär i efterhand visade jag mig vara en naturbegåvning på att steka dem, knappt en dålig första pankis! Avslutningsvis har jag vikt ner tvätten sedan igår och nu dricker jag en kopp te och förbereder mig för sängen. Återstår att se om Jonas hinner hem innan det är dags att börja jobba imorgon igen, stackarn. 





Kommentarer
Postat av: Frida Fjellner

Jag säger bara - WOW! Himlarns vilken tjusig pannkaka du gjort, tror jag ska gå en kurs hos dig. Har försökt steka pannkaka i flera omgångar men aldrig har dom blivit sådär fina! ;) Kanske är det för att jag steker i en vanlig stekpanna? :P

2013-10-03 @ 08:52:13
URL: http://fridafjellner.se
Postat av: Jennifer

Haha ja men jag tyckte det jag också, det måste vara den finaste pannkakan jag någonsin gjort! ;) Men som du säger, jag tror det är laggens förtjänst, helt oslagbar att steka i. Bra jämn värme och inga kanter i vägen när den ska vändas. :)

2013-10-03 @ 09:23:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0