Linköping till lunch och Ramsjö till middag.

Efter en del funderande fram och tillbaka i huruvida det skulle bli en flygarhelg i Gäddede eller inte bestämde jag mig igår. Vi startade från Linköping strax efter elva och efter lite uträttade ärenden rullade vi från Norrköping vid halv ett. Vi körde på rätt bra och efter ett stopp i Ljusdal hos morgondagens födelsedagsbarn så var vi ändå hemma vid halv sju. Glad överraskning att inse att det faktiskt inte är så långt, inte när man skippar de sista två timmarna till Östersund i alla fall. Efter grillad älgbiff och en kaffe nere vid sjön i solen är nu bastun på uppvärmning och jag suger åt mig allt jag kan av det som är både den simplaste och lyxigaste typen av livskvalitet på samma gång. Borta bra men hemma bäst, det är en typ av grundlag jag inte kommer ifrån det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0