Allt på samma gång.

Hörrni, det har blivit lite böcker sen sist jag gav något litet boktips. Tänkte nämna de sju jag läst på sista tiden och hoppas ni får lite inspiration!

Grand final i skojarbranschen: Ingen bok för mig, läste den mest för att jag hörde mycket om den och för att den är ganska annorlunda mot vad jag är van att läsa. Lite svårare svenska och bitvis allmänbildande, därav aningen intressant.

Revolt: En lite väl spejsad avslutning på denna triologi. Om den filmatiseras borde en kräkpåse behövas. Inte mysig läsning men accepterar man storyn och situationen som helhet får man ta del av spännande och tragiska livsöden.

Femtio nyanser x3: Första boken var väldigt spännande. Ny typ av berättelse och lite tantsnusk är ju trevligt. Andra och tredje boken imponerade dock inte lika mycket. Historien är väl spännande i sig men den svenska versionen kan vara för dåligt översatt. Älsklingspälsklingspluttinutt är heller inget som tilltalar mig så njaaa, inte toppenbra. Borde kanske läsa dem på engelska!

Smärtans hus: Jo Nesbo, vilken hjälte! Har läst fyra av hans böcker nu och ingen har gjort mig besviken. Han har verkligen skapat en perfekt karaktär i Harry Hole. Man både älskar och hatar honom för att han är så fantastiskt idiotisk och insnöad samtidigt som han är underbart ironisk och välmenande. Jag har nästan redan ångest över att jag förmodligen läser fortare än vad Nesbo skriver...

Vinteräpplen: Nyligen utläst och jag har lite svårt att bestämma mig för vad jag tycker. Började läsa den för längesen men la bort den för att det aldrig hände något. Men lite väl långt in i boken blir den väldigt bra, pusselbitar faller på plats och helheten blir ganska gripande. Så ja, den var bra, men man får ha lite tålamod i starten.

Hoppas någon av böckerna tilltalar er! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0