Jisses.

Fullt ös sen imorse, minst sagt! Vaknade vid åtta och insåg att det inte var någon idé att gruva sig längre, två smockfulla stora ikeakassar, en liten överfull ikeakasse och en annan proppad påse skulle tvättas. Hade massa nya kläder från Prag som skulle tvättas första gången med, och med färgiga nya plagg blir det ju typ ett eller två plagg i en maskin. Jag är övertygad om att jag aldrig tvättat så många maskiner på en och samma dag någonsin, det måste ha blivit typ 20 stycken! Men nu är allt torrt, vikt och undanstoppat, tack och lov. Utöver denna prestation har det blivit tre putsade fönster, gardinbyte i sovrummet och garderobsrensning, ut med sommaren och in med hösten. Puuh!

Fick mysigt sällskap av Emelie igår, middag och massa babbel går alltid hem! Ikväll roar jag mig själv, njuter lite av det här med att vara själv. Samtidigt konstaterar jag att jag verkligen är glad över att jag inte är själv jämt, främst tack vare att jag har Jonas här hemma såklart. Så du är välkommen hem imorgon, jag behöver inte vara själv längre än så för jag saknar dig faktiskt lite, (men bara lite).

Det som är mest ovant är ju det här med att äta en helgmiddag själv, men jag snålar inte bara för att jag äter ensam inte! Lördagen till ära blev det min favvoförrätt numer, nybakad baguette med chèvre, honung och rosmarin. Till varmrätt gjorde jag stuggrannen i Gäddede-Lenas trattkantarellsoppa, den är helt fantastiskt god! Till det ett nybakt bröd fyllt med basilika och vitlökssmör. Jovars, jag är mätt!

Snart dags för körslaget, impa på mig ikväll Bagge, snälla!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0