Back in business.

Efter en vecka som verkligen bjudit på allt man kan tänka sig under en veckas charter i Sunny Beach,Bulgarien känner jag mig väldigt nöjd med att vara i Sverige igen. Just nu sitter jag på ett tåg som tar mig till Hudik och därifrån blir det buss till Ljusdal för att sova hos syster och mosters gokrok.

För att snabbt sammanfatta veckan har vädret varit övervägande bra, de hade haft regn i två veckor innan vi kom så jag tror vi kan konstatera att vi i alla fall hade tur med vädret. Maten var bra, men kanske inte jättespännande. Det var svårt att hitta bulgarisk mat och de flesta förutsatte att turisterna ville äta amerikans barbecue eller italiensk pizza och pasta. Svarta havet var varmt och skönt, stranden var 6 kilometer lång med jättefin sand. Inkastarna på alla discon drev oss till vansinne och det var i stort sett hopplöst att visa sig ute utan att bli stoppad tusen gånger. Shopping erbjöds i överflöd och sexshoppar fanns det i varenda hörn. Några taxichaufförer erbjöd oss att åka taxi gratis också, vi avböjde vänligt men bestämt. En utflykt till Nessebar gav oss mersmak av den lilla medeltida staden och en tripp till bergsbyn Erketch (ingen aning om korrekt stavning) gav en lite mer bulgarisk bild av landet än vad Sunny Beach gjorde. Tyskar och engelsmän erbjöds i överflöd, men det är väl standard på alla semesterorter.

En kort uppdatering blev tämligen lång, men jag hoppas kunna återkomma framöver med lite fina bilder från vår upplevelse. Och for your notice, jag ska äta gröt till frukost imorgon, muuums vad gott det ska bli!! Utlandsfrukostar är ju trots allt helt hopplösa..

Puss på er!


Kommentarer
Postat av: Lena

Välkommen hem! Ser fram emot bilder från Bulgaria.

Hälsningar Lena

2012-06-13 @ 12:25:50
Postat av: Jennifer

Jag ska verkligen försöka vara bättre på att visa upp Bulgarien än vad jag var med att visa bilder från Kroatien :)

2012-06-13 @ 23:37:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0