Funderingar i ledigheten.

De lediga dagarna jag haft nu under jul och som fortsätter till efter nyår är helt guld värda. Det känns underbart att vårt slit med uppsatsen lönade sig så ledighet blev möjligt nu. Under lediga dagar hinner man ju dock fundera lite på vart livet ska bära av här näst. Linköping i vår till att börja med, men sen då? Ett fjärde år studier? Söka jobb? Var det rätt att tacka nej till att ens komma på en intervju i Östersund där andra klasskamrater fått jobb ens innan en examen?

Jag tror ändå jag kommit fram till att jobb inte är något som lockar mig just nu. Det känns mest rätt att göra klart studierna först och kanske då inte bara en kandidatexamen utan även ett fjärde år. Jobba har jag en känsla av att jag kommer hinna göra ändå, och innan jag fastnar i en stad med ett fast jobb som blir svårt att slita sig ifrån känns det väldigt bra att ha siktet inställt på nya platser med nya möjligheter! Det återstår bara att se vad som händer efter sommaren, kanske hamnar man i Östersund ändå efter ett par kurser i Linköping. Det härliga är att ingen styr mig utom jag själv, så det enda som är säkert är att time will tell hur det blir. Spännande!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0