Hemma bäst.

Hur jag än intalar mig i att Östersund är hemma så är det inte det. Inte när man jämför med hur det är att vara hemma på riktigt. Mamma hämtade mig vid tåget i Ånge igår kväll. Då åt vi middag inne i matsalen när vi kom hem, och drack ett glas vin och myste på. Sambo var hur gosig som helst, så varm och go i knäet. Imorse kom han såklart och väckte mig vid åtta, så gosades vi en timme innan jag tog mig upp för att äta frukost som mamma donat fram. Sen har jag fått tjuvsmaka rimbobullar som hon bakat till jul, och till och med julmust har jag fått fuska med. Och ikväll ska vi tjuvsmaka pepparkakor med ädelost och glögg. Som pricken över iet köpte vi en varsin godispunchflaska när vi var och handlade på Tempo. Det är bara där det är så speciellt att köpa just den där punchflaskan som man sen sätter sig och äter vid köksbordet när man kommer hem! Nu väntar en promenad i soldiset runt det gamla hederliga sundsvarvet.

Borta bra, men hemma är alltid alltid alltid bäst ❤


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0