Soppkok.

En dag till som bara är över som i en ögonblink. Idag fick jag pyssla med lite av det jag ska göra i sommar på jobbet, det enkla (?) tydligen. Men det var skoj, ge mig ett par tre sex tolv dagar bara så kommer jag nog få kläm på grejerna.

Gymmet slet gött i de galet onda musklerna sedan igår, så det fick bli mindre gymtid och mer simtid. Och sist med inte minst lite relaxtid såklart.

Sa jag att jag gjorde en mycket god kräftsoppa igår? Nej, det gjorde jag inte, men nu är det sagt. Som vanligt är det höften som jobbar med proportionerna, men i kastrullen var det i alla fall smör, mycket purjolök, en riven morot, tomatpuré, en burk kräftstjärtar med dillsmak + lagen, lite grädde, vatten, lite sweetchilisås, en fiskbuljongtärning, cayennepeppar, lite vitlökspulver, dill och så salt och peppar såklart. Höfta på och låt det smaka! Med ett par hårdbrödmackor med ost, (wasa sport + är helt klart det godaste hårdbrödet), blir man riktigt mätt i magen på ett sådär varmt och skönt sätt som bara en soppa kan få till. Ett plus är om det regnar ute, det är bra soppväder när årstiden inte bjuder på kyliga oktoberdagar.


Den galet mumsiga och mättande glassen jag åt på Smultronstället i Söderköping.

» Den som förlåter utan att glömma har inte förlåtit.

♥        J e n n i f e r .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0