Morotsbröd.

Det här hann jag med att göra i förmiddags innan det var dags för föreläsning. Jag hade nämligen bestämt att jag skulle äta trattkantarellsoppa till middag och då vill man ju ha nybakat och såklart hembakat bröd. Trattkantarellsoppan blev gudomligt god men jag höftade mest med de vanliga ingredienserna, ibland är det enklaste mer än bäst. Brödet blev en succé, det kommer jag definitivt baka fler gånger. Så enkelt och så saftigt och gott. Jag gjorde dock tio stycken bullar istället för två längder, tiden sprang liksom iväg och jag hade inte riktigt tid att grädda brödet i 30 minuter. Prova det, jag tror inte du blir besviken!


Kommentarer
Postat av: Lena

Verkar vara ett supergott bröd, ska testa det efter min Detoxkur. Gillar dina recept!

Kramiz

/Lena

2011-04-06 @ 11:23:36
Postat av: Jennifer

Kul att du gillar dem! :) Det jag tyckte var så bra med det här brödet är att man ofta har allt hemma, så man kan liksom bara komma på att man vill baka det utan att behöva springa iväg och handla.

Kramar

2011-04-06 @ 11:25:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0