Inte involverad, men.

Jag tänkte inte låta involverad när det kommer till politik, men jag skulle önska att människor kunde bortse från sin egen livssituation och tänka på andra som inte har det lika bra när de röstar. Nu är det som det är och jag är glad för att det i alla fall inte blev en majoritetsregering. Sen vill jag inte hävda att SD.s inträde i riksdagen glädjer mig, men det jag däremot hävdar är att jag tycker det är lite skrämmande att vårt demokratiska land tänker utesluta ungefär 300 000 människors åsikter.

Ja, det är väl ungefär det jag har att säga om gårdagskvällen. Hoppas jag själv och mina nära och kära håller oss friska i fyra år till nu bara.



» Demokrati är det samhällssystem där du säger vad du tycker och gör som du blir tillsagd.

♥        J e n n i f e r .

Kommentarer
Postat av: sandra

Jag tänker inte ge mig in i nån politisk debatt här med dig, men jag håller fullständigt med om att det är tråkigt när vi nu har demokrati, och det tydligen inte accepteras så länge man inte tycker "som alla andra".....

-Bättre och ta lärdom av detta och inse att "något" fick 300000 att rösta på SD, och vad DET nu var så borde man kanske titta närmare på det....



Hoppas du får en bra dag!

2010-09-20 @ 10:14:25
URL: http://weytomuch.blogg.se/
Postat av: Elin

Kloka ord från en klok tjej

2010-09-20 @ 11:17:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0