Mat på G.

Maten står i ugnen och lagar sig själv, ugnen är ju ett helt underbart redskap. Det blir den där blandningen av potatis, lök och morötter tillsammans med lax. Såklart alla kryddor jag har i kryddhyllan, eller kanske inte alla, men timjan, salt, peppar och en supergod vitlökskrydda som Mona tipsade om när vi var där förra helgen. Laxen är inknådad med rivet citronskal och citronsaft, sen kryddade jag även den med salt, citronpeppar och den där vitlökskryddan igen. Och sen på med lite grädde och mjölk så det får koka lite istället för att stekas. Blir lite saftigare så. Mums!

 

 

» Att läsa är att tänka med en annans huvud i stället för sitt eget.

♥        J e n n i f e r .


Kommentarer
Postat av: Jonas

Bäst att du äter sån mat innan jag kommer hem ;P

2010-10-24 @ 20:32:14
Postat av: Jennifer

Ajjemän, snart tillbaka till pannkakan och makaronelådan.. <3

2010-10-24 @ 20:49:58
Postat av: Emma

Mitt självförtroende sänks av dina avancerade måltider...

2010-10-24 @ 21:35:35
URL: http://evdahlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0