En bra dag, nja.

Då man är ny på ett gym har man inte riktigt hunnit uppfatta alla öppettider som gäller vilket gjorde att jag klev upp tidigt helt i onödan idag. Jag hade klockan på halv sju för att hinna städa badrummet och äta frukost innan jag skulle promenera bort till Andrea för att sedan simma lite på badet. Tänkte passa på att inte vara hemma eftersom den nya ytterdörren skulle komma idag. Innan vi insåg att vi förmodligen inte fick simma den där tiden hade vi hunnit simma några längder, men det blev inte riktigt som vi planerat i alla fall.

Med en floppig förmiddag var jag i alla fall glad åt att vi äntligen skulle få vår nya ytterdörr idag. Jag börjar bli lite less på att få posten utanför på golvet, och det är inte så tryggt med en ytterdörr som är lagad med plywoodskivor heller för den delen.. Min glädje var dock förgäves, klockan fyra ringer asen och säger "vi han inte med din dörr idag, vi tänkte meddela att vi kommer imorgon klockan sju!". Jag har väntat i nio veckor istället för sex, så varför inte vänta lite till?! Självklart ska de komma en dag när jag inte har någon föreläsning med, bara för att jag hade tänkt sitta hemma i lugn och ro och få en del plugg gjort. Extra trevligt är ju att det tydligen kan ta hela dagen att byta den där jävla dörren.

Om dagen varit bra?! Ohja! Särskilt bra med den trevliga kryddan huvudvärk på toppen. Men förmiddagen med Andrea var mysig. Tur det, annars hade jag nog morrat ännu värre vid det här laget.

Känner mig ungefär lika utslagen nu som då.


» God etikett är konsten att få gästerna att känna sig hemma när du önskar att de vore det.

♥        J e n n i f e r .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0