Hur ska detta gå?!

Världens störta katastrof har drabbat mig, eller okej då, världens störtsta I-landsproblem.. Jag har slut på pepparkakor och pluggdagen har inte ens nått halvtid! Aaaah, huur ska detta gå?!...

Nu blir det plugg i ett tag till, sen ska jag träna men om det blir innan eller efter middagen beror på hur böckerna vill samarbeta med mig nu. Kände inte för att trängas idag i alla fall, blev galen igår på egokärringar som tror att glasögon i bassängen är det enda som krävs för att man ska vara den enda som får ta plats.

I det gråa vädret passar en solig junibild.



» Ett dåligt utfört arbete hämnar sig på arbetaren.

J e n n i f e r .

Kommentarer
Postat av: Lena

Här får du ett krisrecept. Jättemumsiga!

Pepparkakor Farmors 225’



300 g smör

400 g socker

1 dl sirap

2 dl vatten

2 msk ingefära

1 msk kanel

1 msk nejlikor

2 tsk kardemumma

1 msk birkarbonat

800 g mjöl ca 16 dl



Rör smör, socker och sirap smidigt

Tillsätt kryddorna, bikarbonaten och vatten

Arbeta sist in mjölet och ta upp degen på bakbordet

Allt mjöl blandas ifrån början

Låt vila till nästa dag

2010-11-19 @ 10:23:46
Postat av: Lena

Blev visst X2 du får städa bort det ena.

2010-11-19 @ 10:35:06
Postat av: Jennifer

Tusen tack, får se om det blir en sån där omgång nu inför jul! :)

2010-11-19 @ 14:05:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0