Den felande länken.

Dagen rullar på som vilken vanlig dag som helst, nu har jag fått lunchen överstökad och instuderingsfrågorna hopar sig än en gång. Jag tror egentligen att jag gillar det här ämnet, jag gillar ju kontroll och i och med att kunna typ kalkylering och styrning får man ju kontroll över saker, i ekonomiska sammanhang. Men, jag tror jag har hittat den felande länken. Jag vill förstå, men lyckas inte, och då blir jag frustrerad. Jag tycker ju kursen är rätt okej, men när alla sidor i boken tornar upp sig och man läser det ena efter det tredje som bara blir mer och mer grekiska, då är det inte lätt att säga till sig själv att det nog är det här man vill pyssla med. Det kanske bara är så att femveckorskurser inte är nåt för mig?! Det kanske är bättre med tioveckorskurser, så man hinner fatta i alla fall nånting innan det är dags att jaga nästa förståelsemoment? Jag får hoppas att det är som folk säger, den första terminen är en gallringsperiod för att se vilka som verkligen vill och vilka som inte pallar och hoppar av. Trust me, jag pallar. Jag skulle nog aldrig klara av att se mig "besegrad" och bara frivilligt ge upp. Nej, det är en sport jag inte klarar av.

Ju mer julen närmar sig, desto mer baksugen blir jag. När tiden ska infinna sig vet jag inte, men det löser sig nog.



» Du övertygar ingen genom att tysta hans invändningar.

♥        J e n n i f e r .

Kommentarer
Postat av: Denise, PA-programmet

Säger man så om ekonomi eller allmänt? Alltså, att första terminen är en gallringsperiod?



Och jag har ungefär lika körigt som du, går bra med våra fikaplaner... haha. Lycka till med instuderingsfrågorna så ses vi nån dag! :)

2010-11-22 @ 17:02:38
URL: http://vardagsfilosofier.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0