Sommarfräscht.

Nyslingad och nyklippt, tänk att det känns så fräscht att ljusa upp håret ordentligt inför sommaren. Tyvärr blev det inget löshår idag då Johanna bara hade fått hem brunt löshår, men huvudsaken är att det är klart till studentbalen. Fotograferingen på torsdag ska nog gå att få till ändå.

Kom över på ett glas hallonsaft om ni vill se resultatet av håret förresten, ni vet det här med mig och tid till kortknäppning. Men ikväll är nästan sista pluggkvällen, för imorgon skrivs filosofiprovet. Helt ärligt, filosofi är det näst värsta jag läst - Ung Företagsamhet ligger på en betryggande första plats - och det mest frustrerande är att inte veta om man svarar tillräckligt. Det kan ju verka som ett lätt prov när man har fått de fyra frågorna man ska besvara, men det är ju läraren och inte jag som vet vad som är bra svar på de där frågorna. Det är ju inte direkt svar man kan googla fram om man säger så.

Men som sagt, imorgon skrivs provet och sen är filosofi (med dess betyg) ett minne blott. Så imorgon kväll sätts fokus på affärsjuridik som ska vara inlämnat senast torsdag. Därefter är det matte och enbart matte som är kvar, och den inlämningen ska vara inne på fredag. Matte C nationella skrivs på tisdag nästa vecka, och därmed är mina tre år på gymnasiet avklarade och mitt slutbetyg ett papper med svart på vitt. Och det, mina vänner, det är en känsla ingen av alla världens filosofer någonsin kommer kunna definiera.

Passar på att hylla Dig som läser, som vecka ut och vecka in den sista tiden stått / står ut med mitt eviga tjat om skolan och dess uppgifter. Dock har jag aldrig lovat annat än att bloggen är min vardag i ord, och dessvärre har inte min vardag sett / ser inte min vardag ut mer färgglad än så - just för tillfället!



» Om risken finns att flera saker kan gå fel, kommer den som orsakar mest skada att gå fel först.

♥        J e n n i f e r .

Kommentarer
Postat av: Sandra

Klart jag fortsätter läsa!! ;0)

2010-05-17 @ 22:29:03
URL: http://weytomuch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0