Väldans bra recept.

Humöret har lagt sig lite, och det var väl tur. Det kanske var det där med maten, som det brukar vara?! Emmsen ringde preciiiis när jag kom innanför dörren och äntligen skulle få äta, så det var bara att traska iväg och hämta henne. Men, vad gör man inte när man har titeln moster liksom..

Tänker dela med mig av ett väldans bra recept på pizzasallad, den är hur enkel som helst, och supergod dessutom. Det får bli kompensationen för det uteblivna pirogreceptet som jag glömde att ta med mig hit till Ljusdal, förlåt för den..

Riv kålhuvudet och "slanta" några morötter.

Koka ihop:
2 dl matolja
½ dl vitvinsvinäger
1 msk ättiksprit
3 msk vatten
1 msk socker (fast det brukar jag strunta i, och det blir gott ändå)
Lite salt och svartpeppar efter smak.

Häll detta hett över kålen och morötterna och pressa i vitlök efter smak.
(I receptet står det att man kan blanda i vitlöken i den kokande lagen, men då blir den grön för mig, haha, typiskt mig liksom x)

Låt det svalna i kylen, sen är det färdigt att mumsa i sig till vad som helst!

» Jag sa inte att det skulle vara lätt, jag sa bara att det skulle vara värt det.

♥        J e n n i f e r .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0