Träningstips praktiskt, hmm.

Jag har ju fått efterlyst lite träningstips här, som komplement till recept på onyttigheter och diverse andra saker kanske?. Jag vet inte riktigt hur det rent praktiskt ska gå till att illustrera övningar här, men igår på gymmet så kom jag på en annat slags tips. Använd dig av andra! Lina min pussan anklagar mig alltid för att mysköra på gymmet, har ni hört så fräck hon är! Så igår, då attans bestämde jag mig för att jag skulle köra skiten ur musklerna. Jag kom på den briljanta (urbota idiotiska) idén att jag inte fick sänka den framförvarande mannens vikter med mer än tio kilo. Ja, det kom jag på ja.. Men jag fixade det ju, fast jag faktiskt var tvungen att köra dubbelt upp det vanliga på vissa maskiner. Stolt nog kan jag, eller rättare sagt måste jag, påpeka att jag kunde höja vissa vikter också. Det är inte bra för min redan relativt utbredda kaxighet, men som sagt, lite extra glad blir man. Han körde benpressen på etthundra kilo liksom.. Vad ska man då sitta där för?!

Så mitt tips blir alltså att stjäla lite av andras motivation, särskilt om man är den som ständigt kämpar på med träningen själv. Oavsett om man är ute och går/springer, gymmar eller vad som helst. Hälsa på de du möter ute på rundan, jag lovar att du hittar nya kratfer i benen om man får ett glatt och anfått hej tillbaka, det gör i alla fall jag. Och som sagt så kan man använda sig av andras gränser till exempel på gymmet, för att vidga sina egna.


» Det bästa sättet att bli kvitt en frestelse är att falla för den.

♥        J e n n i f e r .


Kommentarer
Postat av: Sandra

Du får reda ut för din kära träningskompis att hon är till för att peppa och motivera dig på gymet!, och vice versa...;0)

Så är det för mig iaf - tränar jag med nån, så peppas det (ljudligt) för fulla muggar :0)

lycka till!

2010-03-18 @ 02:21:35
URL: http://weytomuch.blogg.se/
Postat av: Sandra

Tack för komplimangen kära du!

2010-03-18 @ 17:31:39
URL: http://weytomuch.blogg.se/
Postat av: sofiia

fan jennifer det ser ju riktigt bra ut med skejen :)

2010-03-24 @ 20:28:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0