Krångelkvoten á 2010 fylld.

Imorse när jag klev upp sken solen. Samtidigt storsnöade, spöregnade och stormade det. Toppa den kombinationen om ni kan. Man ska aldrig underskatta vädret i fjällvärlden.. Jaaa, det har skottats lite snö och byggts lite snögrotta. Friggeboden är uppvärmd så ikväll byter vi logi. Till middag blev det kolbulle i grillkåtan, med hallonsylt såklart. Smaskens smaskens, även om man inte blir så hungrig när man inte gör så mycket annat än fiskar med iPhonen. Jag lovar att det är en varmare fiskevariant än att sitta nere på sjön och blåsa bort, om än inte lika spännande..

Ja, vattnet krånglar ju också. Och teven. Så inget bad ikväll, och inte heller något teveprogram. Film ska väl funka, men det här med film och mig är inte så nice, särskilt inte teckande filmer så länge det inte är lejonkungen.

Ahja, just nu är badtunnan smockad med snö, jag ska knäppa ett kort på det ska ni få se hur mysigt det ser ut. Hoppas verkligen på att kunna bada imorgon, annars måste jag bada i snön. Håret är äckligare än ever, och att man luktar rök sen grillkåtan gör inte saken fräschare.

Nu försvann hela slutet på inlägget så nu blev jag lite lätt irriterad. Kan inte bara datorn börja krångla också, så är krångelkvoten á 2010 fylld.. Det som försvann vad kanske det viktigaste i hela inlägget, att klargöra att jag inte är lika bitter som tonen i inlägget antyder. Jag förstår bara inte hur så mycket kan krångla, när allt i vanliga fall alltid fungerar. Men det är trots allt Gäddede, och jag vill absolut inte hem. Här kan det mesta krångla hur mycket det vill, men det behövs ingen teve eller så för att få dagarna att gå här. Dock kan vädret få skärpa till sig, för utan bra väder känns livet näst intill hopplöst här.

» Den som tiger, han samtycker.

♥        J e n n i f e r .

Kommentarer
Postat av: Sandra

Gapskratt!!



Är det inte just typiskt....ALLT på samma gång!!!....

Ja, ja, hoppas det ordnar sig och att lovet blir en smula mysig iaf ;0)



Ta han dom er <3

2010-03-08 @ 19:38:57
URL: http://weytomuch.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Haha, ja, det ska alltid vara nåt och den här gången var det allt.. ^^

Dock tror jag att badet löser sig tills imorgon, mer än så behövs inte. Man märker vad man prioriterar när vardagsrutiner faller bort liksom.. ;)

Ta hand om er ni med! <3

2010-03-08 @ 19:45:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0