Kroppen med i galoppen.

Man inser hur dåligt tränad man är när man ger sig iväg på en tur som inte var något problem förra hösten, och inser att det är en riktig utmaning att orka hela vägen nu. Usch, nog får jag allt ångra att jag offrade träningen för allt pluggande, men jag tror nog att det känns värt det när jag får mitt slutbetyg i kuvertet. Dessutom tar det inte så lång tid att hitta tillbaka till lite kondition heller, det är bara så fruktansvärt tungt att komma över de första gångerna innan kroppen är med i galoppen och vill samarbeta. At the moment känns benen som schpagetthi, så det måste nog till lite cykling för lårmusklernas skull med. Intervallträning skulle inte heller vara fel, synd att det är så makalöst tråkigt att göra det ensam bara. Jag fattar inte hur man blir taggad och peppad när man kör intervaller själv, det är ju bara att ge upp när man är trött då.

Sen funderade jag på den här nylanserade träningsformen, Movnat (Move naturaly). Om jag skulle springa "off road" bland mossa och stockar i skogen här skulle jag förmodligen behöva hjälm. Dessutom skulle jag nog vara halt och lytt var och varannan dag. Dock skulle det bara skoj att prova, (men inte ensam i dessa björnskogar), då konditionen blivit bättre så man faktiskt orkar tänka något under rundan med.



» Lögnen undanhåller inte sanningen, den gör den bara ännu mer obekväm.

♥        J e n n i f e r .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0