Tillbaka i skorna.

Jag antar att jag får säga äntligen. Efter premiärturen i löparskorna i fredags för två veckor sedan, då det blivit alldeles för många veckor av latmask och influensa, börjar jag känna mig lite på banan igen. Jag kan inte påstå att det går som på räls, men det går i alla fall åt det håll det ska. Det mest tacksamma är att det verkligen går att träna upp konditionen snabbare om man orkar med ett och annat intervallpass mellan varven. Inte behöver det vara någon krånglig prestation heller, själv gör jag bara tio till femton trettiosekundersintervaller, då jag alltså springer det jag orkar i trettio sekunder och joggar i sakta tempo de trettio vilosekunderna. Det gör jag i början av ett "vanligt" springpass, och det märks faktiskt att det lönar sig att göra det där lilla extra för att hitta nån slags form.

 

Åstön, ett riktigt smultronställe och perfekt för springturerna.
Det är en otroligt fin natur och det finns en massa olika rundor att springa.


» Ingenting ger sådan framgång som ett intryck av framgång.

♥        J e n n i f e r .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0