Rätt lagom mör.

Puuuuuust. Skolan mellan nio och två, sen raka vägen till apoteket. Där är det alltid lika roande att vänta tusen år på gamla tantaloror med rullatorer. (!) Sen när jag hade fått min flourskölj, på folktandvårdens bekostnad dessutom, trampade jag med bestämda steg mot Swedbank. Jag pratade med vår kontaktperson till UF och självklart skulle vi inte betala varken de femhundra kronorna för i år eller de åttiotre kronorna vi betalade i december. Så hon skulle fixa bort det där. Ibland är det tur att man vågar ifrågasätta saker, man ska bannemej vara med och ha stenkoll precis ööööverallt.

Efter Swedbank spurtade jag till Coop för att handla nödvändigheter till middagen, för att sedan rusa till syster och dumpa det, för att direkt susa vidare hem för att dumpa mina egna matvaror, byta om, rycka gymväskan och trampa iväg mot gymmet. Väl där körde jag på i lagom takt tills det var dags att spurta hem för att sedan rusa över till syster för att hinna äta middag med sällskap. Och jag hann.

Vidare därifrån på Coop igen för att göra Tina sällskap när hon handlade, där jag fick en rejäl genomgång på torrfoder till katter med tandstensborttagning i (?!) Därifrån, bums hem, upp med alla svettiga, äckliga saker ur gymväskan och fram med strykjärn och bräda för att fixa undan julgardinerna i köket. Det är trots allt tjugondagknut imorgon, och då ska julen ut. Istället för att bara byta gardiner blev det totalstädning av hela, verkligen hela köket. Ljust och fräscht blev det, och liljekonvalj luktar det.

Behöver jag säga att jag är rätt mör? Nu blir det en go dusch, tjugo minuter på spikmattan, te med apelsin och slutligen sängen. Kunde inte somna igår, (som att det skulle vara en överraskning). Så ikväll hoppas jag verkligen att jag sover innan huvudet hamnar på kudden. Snälla söta rara!

» Vi föds alla som original, och om vi lever tillräckligt länge dör vi som kopior.

♥        J e n n i f e r .

Kommentarer
Postat av: Sandra

Har syster oxå flyttat till Ljusdal nu?!!

Duktigt gjort av dig o hinna allt det där, tycker jag. tummen upp

2010-01-12 @ 21:33:02
Postat av: Jennifer

Ja, hon och Emmsen flyttade ner i somras. Emma trivs jättebra i skolan och har fått mycket kompisar, så det har blivit jättebra. Jag bor ju ovanför bion, och de bor tvärs över vägen ovanför Hannas & Victors, så det är perfekt middagsavstånd ;)

2010-01-12 @ 21:42:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0