Lite överambitiös.

Det är nästan så jag känner mig lite överambitiös, det blev en andra sväng med skidorna ikväll. Räddningen är väl att det inte är så långa turer, men fullt tillräckligt för en gröngöling som mig. Nu är autobahnen nere på sjön näst intill perfekt, synd att det är en lite kort sträcka bara. Tänk om vi kunde sladda sådär ända bort till Storön, det skulle vara typ heeeelt perfekt!

Och sen så hade vi ett litet snack med mamma och pappa angående skidor. Mamma kunde då inte begripa varför man inte kunde valla ett par skateskidor. Hon hade då minsann bara ägt ett par skidor på femtio år, och de hade alltid fungerat att åka med. Pappa, lugnet själv, föreslog att jag kunde spika fast renskinn under skateskidorna för att få fäste, så gör tydligen samerna. Och dessutom så gav det bra glid med. Tack för det rådet pappa. Tack. (?!)

Nu är jag alltså på jakt efter ett par klassiska skidor, stavar och ett par längre skatestavar. Kanske ett par klassiska pjäxor också skulle vara bra, men så länge skidorna har samma fäste som skatepjäxorna duger faktiskt de till mig. Som sagt blir skidor aldrig min sport, nu är det bara kul som tidsfördriv, och därför vill jag inte spendera en förmögenhet på nya saker.

Middagen blev i alla fall toppen, det blev en hit hos alla fyra så det var bra. Den bästa sortens mat är ju faktiskt den som är enkelt att laga, men ändå känns lite festlig. Och sen skadar det aldrig med ett nytt tillskott bland de vanliga rätterna heller. Så, tummen upp för curryräkor med ananas minus ananasen.

Och varsågod Lina, nu har du mycket att läsa. ;)

» Många amatörer kan lugnt svära på att de aldrig skall bli professionella – det är de redan
.
(Ahaa, det är alltså så jag ska tänka när jag sprattlar runt med skidorna (y)  )

♥        J e n n i f e r .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0