Fetma.

Suuuck, det går ju inte att plugga när det är så intressanta program på teven. Fastande på kanal fem, tjocka barn - för feta för lek. En stackars kille har ett bmi på 36,9, och gränsen för fetma hos barn går vid ett bmi på 19. Han var sju år och vägde sextio kilo, det är fruktansvärt. Och föräldrarna skyller på ämnesomsättningen istället för att inse att de måste ta ansvar för barnens kost och livsstil.

Det blir nog mer och mer uppenbart att det är dietist jag ska plugga till. Jag vill hjälpa människor med sådana problem, jag tycker att det är viktigt. Fetma ökar faktiskt riskerna för både hjärt och kärlsjukdomar, cancer och diabetes.

Programmet jag ser på är från Storbritannien. 4,5 miljoner barn där lider av fetma, det är halva Sveriges befolkning - fast bara barn!

Är det kanske dags för en varningsklocka? Jämfört med detta är kanske inte Svininfluensa och allt annat som härjar så stora epidemi..?

» Stressa inte till framtiden. Den kommer tids nog.


♥        J e n n i f e r .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0