Vill vill vill..

Det blev ju ingenting alls med mina skidplaner ikväll inte. Mamma och pappa villa åka och hälsa på mamma och pappa nummer två, med andra ord Anneli och Stefan. Kollade på en massa bilder från fjällvandringarna och man blir faktiskt lite sugen. Hoppas på en najs midsommar vid en snöig fjälltopp, det skulle i alla fall vara något annat än det vanliga.

Jag tycker inte om framtiden och jag och Pussan har diskuterat det ikväll. Hon tycker också att den är krånglig. Men såhär är det va, att om man gillar att ha allt planerat och klart, då tycker man inte om framtiden. Visst, har man allt planerat och förutsett kanske spänningen försvinner och, men om man inte är ute efter spänning dååå? Det finns faktiskt mycket andra saker som kan fixa livets spänning, det behöver nödvändigtvis inte vara att inte veta någonting! Tänk vad skönt det är nu, när jag vet att jag ska vara på skolan på måndag klockan tio, att jag vet att jag ska vara barnvakt onsdag & torsdag natt och att jag vet att pappa kommer och hämtar mig i Ljusdal på fredag. Tänk vad skönt det är att veta vad man har för plikter och skyldigheter, vad man ska ödsla sin tid på och hur man helt enkelt ska göra för att livet ska gå runt. Det är inte tråkigt, det är tryggt!

Från och med studenten har jag ingen aning om var min livsfinans ska komma ifrån, jag har ingen aning om vad jag ska ödsla tiden på och jag har ingen aning om hur jag ska göra för att livet ska gå runt. Jag vet verkligen ingeting, och det är allt annat än tryggt! Det är jobbigt, förvirrande, ångestbildande och frustrerande.

» Vad gör man när man vill så mycket, och är så fruktansvärt rädd för att misslyckas med det, utan att veta varken vad det är man vill eller vad man är rädd för att misslyckas med?

♥        J e n n i f e r .






Vill vill vill vill..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0