Den tigande dumheten.

Kort dag i skolan idag, nio till tolv. Sen hade vi lite UF och nu är jag hemma, med andra ord en skön dag. Sista psykologilektionen är avklarad och nu är det bara provet nästa vecka kvar, sen är skiten över! Fy satan vad skönt. Och om jag har riktigt mycket tur är jag heeelt ledig imorgon för att Staffan är sjuk. Kan tyckas lite lätt elakt att önska andra männsikor sjukdom, men så egoistisk tänker jag faktiskt vara. Han kan gott vara lite snorig en dag extra så vi får det slappt och skönt.

Nej, det här har jag inte tid med. Gymväskan står vid dörren och väntar, sen ska ytterligare fyra par gardiner strykas. Och fråga mig inte vem som kommit på att en etta på fyrtioåtta kvadratmeter skulle behöva fem fönster, men so it is. Och så står förmodligen jag för middagen idag, så det ska väl också knökas in där vid femsnåret. Men det blir nog greeeat.

Nej, nu ska jag bränna lite fläsk.

» Dumheten har två sätt att vara; den håller mun eller den talar. Den tigande dumheten kan man stå ut med.

♥        J e n n i f e r .


Gud vad jag längtar dit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0