Time to shape up.

Egentligen är det nog på tiden att någon på skarpen säger till mig att ta mig i kragen och kämpa den sista tiden nu. Jag pluggar verkligen aldrig, och när jag borde göra det så tänker jag "men palla". Det känns makalöst jättejobbigt nu när vi bara har enstaka uppgifter ibland, man blir så himla bortskämd med dessa "lediga" kvällar. Jag kör med bortförklaringen, "men jag pluggar ju hela tiden så ikväll får jag faktiskt vara ledig. Sen slår det mig, hoppsan, det var visst för typ ett år sedan jag faktiskt pluggade jätteofta, jättemycket, jättehelatiden.

Två prov väntar nästa vecka, matte och organisation och ledarskap. Matten blir nog lite kivig, det är i sista sekunden att verkligen börja plugga till det nu. Men organisationen ska inte vara något problem om jag sätter igång typ imorgon, även om det underlättat om jag hade börjat nyss.

Undrar om det är träningen som gör att skolan, kanske inte blir lidande, men mindre prioriterad. Det ger upphov till en hel del dåligt samvete, eftersom jag vet hur mycket jag alltid lovat mig själv att alltid sätta plugget i första hand, särskilt nu när det är sååå fruktansvärt nära slutet.

Nej Jennifer, TIME TO SHAPE UP!

» Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora.

♥        J e n n i f e r .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0