Tankeställare.

Kollade på Himlen kan vänta ikväll. Nu hade det gått ett år sedan sist, och de besökte de sjuka för att se vad som hänt. Jag slås av att jag tror att jag vet hur illa andra har det, och använder mig ofta av uttrycket "det finns de som har det värre". När jag ser sådana där program märker jag att det är ord jag använder utan att fundera på vad det är jag egentligen säger, vad det innebär att det faktiskt finns folk som har det värre, hemskt.

Även om man inte tror det, sitter det aldrig någonsin fel med en tankeställare. Här suckar jag över att morgondagen erbjuder ännu en tidig morgon, fy satan vad synd det är om mig. Vissa människor vet inte om de vaknar en till morgondag, och de verkar ha mer livslust och glädje inom sig än mig. Jag är fullt frisk och har härliga nära och kära runt omkring mig. Jag är inte så lyckligt lottad att alla mina nära och kära får vara fullt friska tillsammans med mig, men någonstans är det ändå livets gång vissa gånger.

Jag har ingenting att klaga på. Ingenting. Sen måste man få klaga ibland, men kanske ändå med en tanke långt där inne, att man egentligen har det jävligt bra.

» Hoppet är det sista som lämnar människan.

♥        J e n n i f e r .



Kommentarer
Postat av: Sandra

Det var bra skrivet tycker jag.

Men att tänka på, är att smärta är lika för alla människor. Vare sig man är dödsjuk, svälter eller bara är en tonåring som är olyckligt kär.

Jag menar lixom att om du tar smärtan/sorgen och "lägger den framför dig på golvet" så ser den lika ut för alla.

Självklart ska man stanna upp i bland och glädjas åt det som är bra i ens liv.

Men det betyder inte att man inte får tillåtas vara glad, bara för att det finns "andra" som lider..... (enligt min åsikt)

Så gumman,fortsätt - utan dåligt samvete - att vara glad åt det som är bra i ditt liv.



kram



2010-02-09 @ 07:17:23
URL: http://weytomuch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0