Lite ledighet.

Såhär i juletid har jag tagit ledigt från datorn som ni kanske märkt. Dessutom är min dator på renovering så förhoppningsvis fixar Jonas den ikväll så den fungerar innan han åker imorgon. Annars blir det problem med plugg och sånt.

Julaftonen var jättemysig, vi var en något tjockare släkt än vanligt och det var mysigt. Jag fick jättefina julklappar, hela tre köksmaskiner som jag inte har en aning om hur jag ska få plats med hemma i Östersund där skåpen redan är smockfulla. Jag fick en råsaftcentrifug, en glassmaskin och en fritös. Jag och Jonas fick ett vitrinskåp tillsammans och sen fick jag asics broddskor och en massa annat fint. Såklart blev det även en massa god mat, risalamalta och kakor och godis. Som en jul ska vara helt enkelt.

Igår var det den obligatoriska juldagsutgången. Var hos Isabelle först och träffade gamla godingar från Slottetiden, hur kul som helst. Strax innan tio var vi på Stadt och då fick vi ändå köa en bra stund innan vi kom in, men det var mycket trevligt folk ute och jag hade det himla bra.

Idag blev det en promenad i snöyran, sen har det varit lite plock och fix. Har just vispat ihop en skagenröra till förrätten idag. Den ska följas av en plankstek på oxfilé och slutligen blir det en vaniljpanacotta med hallon och björnbär. Tänk att det inte är synd om mig idag heller, vad bra man har det.

Bild från förra årets julafton då de nya inte ramlat in i datorn än.



» Den som drömmer på dagen vet mycket som undgår den som bara drömmer på natten.

♥        J e n n i f e r .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0