Höstbruk och så.

Mitt internet låg nere hela dagen igår, och det var väl sak samma för jag hade inte haft tid att sitta här ändå. Jag och mamma pysslade med lite höstbruk hela dagen.

Vi tog upp löken.

Även rödbetorna fick komma upp, och jag plockade persilja för att torka.

Om man känner av att man har en urinvägsinfektion på gång är det suveränt
bra att koka persilja, sila av den och sen dricka det.
Jag lovar, det är effektivare än tranbärsjuice.
Jag lovar även att det är sju gånger äckligare än tranbärsjuice.

Två av mina racerväxande blommor fick sig en behövlig krukuppgradering.
Jag tyckte synd om palmen då jag tog upp den ur den lilla krukan, gud vad
rötterna hade knövlat ihop sig.

Sen hann vi med att plocka lite svamp med Anneli också.
Det blev en hel kastrull med färsk svamp, såklart mycket
mindre när de kokats av. Men det blev i alla fall fyra påsar
till i frysen.

 

Ja, det var igår det. Ikväll bär det av mot Uppsala med bästa Isabelle. Ska passa på att träffa Marcus som också åker tåget med oss ner ikväll, innan vi blir upptagna med skolor och andra åtaganden. Vi bor med pappa och åker med honom hem på torsdag, så som ni förstår blir nog bloggen åsidosatt igen.


» Vi har mindre behov av mod till uppfostran än av uppfostran till mod.

♥        J e n n i f e r .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0