Minifjällvandring.

Ni vet vad jag har pysslat med och jag varnade för dålig uppdatering, men nu är jag back on track. Fyra underbara dagar i Gäddede har avverkats då vi har minifjällvandrat, plockat en massa svamp, badat tunna, ätit kräftor och en massa annat och bara mått gott. Bilderna kommer upp eftersom, det finns så mycket att visa så det går knappt att sortera och välja ut!

Fick vi ingen fisk sa pappsen att han skulle bestiga det där fjället, Storfjället.
Vi fick ingen fisk, så det var bara att knata iväg.

Den orangea pricken där var alltså det egentliga målet för dagen,
men det var himla tur att vi gick upp på toppen. Det var en hur fin
utsikt som helst, vi hittade mycket hjorton och fick se en örn lära
upp sina tre ungar att flyga. Solen gassade och mer perfekt kunde det inte bli!

Då Jonas helt gett upp hoppet om att hitta några hjortron då vi gått upp
för nästan hela fjället låg de bara där som en matta. Det var bär överallt
så till och med jag tyckte det var kul att plocka. Det blev 7-8 liter ungefär,
så nu kan jag koka hjortronsylt med.

 

» Vi längtar inte tillbaka till bestämda saker, utan efter de känslor som de utlöser hos oss.


♥        J e n n i f e r .


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0