Semestern, dag 7

Då regnet stod som spön i backen den sjunde dagen åkte vi båt in till stan för att gå på historiska museet. Det var intressant att gå runt och läsa, men det är så himla mycket information så egentligen får man inte med sig någonting vilket är jättesynd! Hur som helst så var alla ambitiösa från början, men efter en stund blev flickorna i sällskapet hungriga vilket innebar att föremålen i rummen kom i gungning när vi svishade förbi. En kombination av hunger och spöregn gjorde att humöret inte var det bästa, och när vi väl hittade någonstans vi kunde äta som passade alla smaker steg humöret igen, i takt med tuggorna. Själv slutar jag aldrig att förvånas över mitt totalt okontrollerbara humör när jag är hungrig. Jag kan bara inte rå på det!

På kvällen åkte vi båt ut till Getfoten där vi åt en riktigt god middag, och det blev till och med en himla god dessert. Då vi släppt av lite av lasten hemma åkte jag, Jonas, Olle och Fredrik ut på den lite snabbare turen i ribbåten. Med 140 hästar i motorn gick det ganska bra, och Lidingö liksom bara susade förbi. Jag hann under den här turen med kanske den mest mystiska upplevelsen, jag krockade med en fiskmås! Den hann inte riktigt flyga undan när vi kom i båten, så den smockade till mig rakt över bröstet. Nu mer förstår jag varför man ska ha flytväst på sig, jag har aldrig haft någon praktisk användning av en sån förut. Vid det här tillfället tror jag att den stötdämpade ganska rejält, för det kändes bra nog ändå.


Krucifix och sånt fanns det en del av.


Jonas hittade sin blivande frisyr. Måste spara ut håret lite bara.


Simone hittade också höstens hetaste frilla, och jag tycker hon klär
riktigt bra i den.


Dag nummer åtta på semestern är inte så mycket att orda om, vi åt frukost i Nacka och satte oss i bilen för att åka hem. Det var riktigt skönt att komma hem efter denna händelserika vecka, och det blir sannerligen en vecka att minnas.
Tusen tack för allt till Marie, Olle och Simone som stod ut med mig och Jonas. Utan er hade det inte blivit så mycket upplevelser som det blev den här sommaren.






Kommentarer
Postat av: Marie

Tack för de fina orden. Men vår semester hade nog inte blivit så fylld med tokigheter och så mycket skratt om inte ni varit med. Ni är då för tokiga. Hoppas vi kan göra om det igen. Men jag kan fortfarande inte förstå vart du och Jonas stoppade all mat vi åt..det är och och förblir ett mysterium för mig.



Lycka till med flytten och den nya skolan.



Kram Familjen Kallin.

2010-08-09 @ 14:05:52
Postat av: Jennifer

Haha, ni hade kanske inte spelat rundpingis om vi inte varit med, men det var superkul! :) Maten, den ligger där den ligger, inget problem att få ner den inte..



Tusen tack, jag förväntar mig ett besök nån gång framöver då det blivit lite ordning och reda i lägenheten. :)



Kramar

2010-08-09 @ 15:53:19
Postat av: Anonym

Du glömde tennisen..det var lite besvärligt när man med stigande ålder tappar farten. Fasligt vad bollarna kommer snabbt i den sporten. Naturligtvis kommer de ju inte på den plats man står.

Simone var iallafall en sjuhelsikes bollKalle...

Men kul var det!

2010-08-09 @ 16:21:01
Postat av: Jennifer

Tennisen var ingen sport den här gången, utan snarare en upplevelse! Som sagt, roligt var det!

2010-08-09 @ 16:35:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0