Hallonsaft.

Jag och mamma plockade alltså hallon idag, och när vi la ihop det med hallonen jag och Emmsen plockade igår, (lägg märke till att jag tänker lära henne allt jag kan) räckte det ihop för att göra en sats av den här hallonsaft. Anledningen till att vi inte kokar hallonsaften är att det blir mycket mer om man gör på det här viset. Ingen av oss här är så förtjust i att plocka hallon egentligen, det tar ju sån tid! Det mamma brukar göra, det är att minska sockret. Det gör hon i nästan alla sina saftrecept, och det kan ändå vara lite väl sött ibland. Till en enkelsats av hallonsaften brukar hon ta ungefär 5 kg istället för 6 kg socker, men smaken är ju som baken så orginalreceptet har ni här.

 

 

» Gamla människor borde inte äta hälsokost. De behöver alla konserveringsmedel de kan få.

♥        J e n n i f e r .


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0