Vissa är galnare.

När jag nästan var hemma idag hörde jag att någon ropade "mooooster". Emma stod på andra sidan vägen.
- Jag har glömt nyckeln hemma idag, så jag kommer inte in.
- Har du väntat länge då?
- Näe.
- Har du ringt till någon då?
- Näe, jag har ingen mobil med mig.
- Nähe, var du påväg hem till mig för att få komma in då?
- Näe.
- Nähe?! Vad hade du tänkt göra då?
- Ja, vänta på mamma!

Sötgrodan min, snacka om att ta världen för vad den är och bara gilla läget. Själv hade man ju gått i taket om nyckeln legat inlåst, skönt att hon inte ärvde den genen. Jag släppte i alla fall in henne, ifall ni trodde att jag lämnade henne kvar där ute.

Jonas och pappa sitter i bilen påväg till Ystad. Ja, du läste rätt. Ystad, den där staden längst ner i grannlandet Skåne. De hade sett en intressant bil åt Jonas där, som de åker ner för att kolla på. Ja, just det. De ska bara kolla på den, om den inte är något att ha har de åkt alla dessa mil i onödan. Som jag sa till pappa, vissa är galna och så finns det de som är galnare.

Till svar fick jag;

» Gammal är äldst.

Nu tror jag att jag ska kila över till systeryster, mamma gjorde kålpudding i helgen som vi fick för att äta tillsammans. Det är en av mina favoriträtter när det gäller husmanskost, mums!


♥        J e n n i f e r .

Kommentarer
Postat av: Sandra

V f*n äre´ för bil?!!

Hoppas verkligen att det är det enda exét i HELA SVERIGE!!...annars spelar det ingen roll att han är äldst......Då är han kanske rent av lite för gammal.... ;0)

2010-04-20 @ 20:35:51
URL: http://weytomuch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0