Shoppahollics.

Birsta idag igen, vi är äkta shoppahollics vi. Idag blev det lite bra-att-ha saker, och även en del livsmedel som inte går att få tag i hemma. Veeet ni vad jag hittade?! Bläckfiskringar, på lösvikt dessutom! Jag blev alldeles lycklig, och Jonas också då vi båda är väldigt förtjusta i calamares, (friterade bläckfiskringar). Inte för att jag vet hur vi ska få till några sådana, men nu har vi ju råvaror för att kunna försöka i alla fall. Dessutom kostade de 99 kr/kg så det blev typ tjugofem spänn för vad som kan bli en gigantisk måltid.

Själv vill jag helst äta calamares med ris och tsatziki, och jag hoppas på att vi ska testa det i helgen när vi är på tu man hand. Som sagt vet jag inte riktigt hur man gör än, men ni kanske har fått lite inspiration ändå. Och räds inte bara för att det är bläckfisk, när man tillagar den sådär blir det faktiskt god!

» En idé har inte något ansvar för de människor som tror på den.

♥        J e n n i f e r .


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0