Riktiga kvinnor.

Travar man ved hela dagarna, då har man inte tid att blogga.

Då tycker du som läser: - Men sååå lång tid kan det ju inte ta.
Då svarar jag som skriver: - Jo, det råkar nämligen röra sig om fyrtio kubik..
Neej, vi tänker faktiskt inte frysa ihjäl nästa istid heller.

Det är faktiskt ganska coolt att mer än fyrtio kubik ved passerar mina små händer. Dels så travar jag först upp en ram nu, runt pallarna där veden ska få torka ungefär fram till midsommar. Sedan travar jag, vedträ för vedträ, upp vartendaste endaste ett på SJ-pallar. Jag vet inte riktigt hur många kilo fyrtio kubik ved innebär, men till och med min usla uppskattningsförmåga säger att det borde vara en par tre kilo..

Så ser min helg ut, och det är härligt när solen skiner. Jag står hellre där och får gratis träning och solbränna än att sitta inne och plugga rättskunskap till provet som är på måndag. Illa att börja ta lätt på skolan nu, men det gör jag inte, jag grejar det där provet jag. Ja, det gör jag! Och sen är det skönt att få hjälpa pappsen, tänk om han skulle behöva göra allt det där själv. Nu sköter jag ryggkrökandet och benböjandet medan Jonas tar hand om lyftandet och släpandet. Så får pappsen rycka in i lyftandet när det behövs, och så stå vid kapen. Teamwork helt enkelt.

Jag har sagt det förut och jag säger det igen;
Riktiga kvinnor travar ved.


» Liten hjälp är också hjälp.

♥        J e n n i f e r .


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0