Mer klokhet än lust.

En mysig kväll i soffan med min honey framför det ena med det tredje tv-programmet. Anna Anka orkade vi med i sisådär tio minuter, sen blev det en arg snickare, en fuskbyggare och nu lite sand i hamnen.

På lördag är det högskoleprov och jag ser inte framemot det. Sitta inne mellan halv nio till halv fem, då det dessutom skulle vara fint väder. Men det känns ändå bra att jag ska få det gjort, det känns som att jag inte skulle komma mig för att göra det någon gång senare i livet.

Men jag antar att jag får vara glad att jag styrs mer av klokhet än av lust - för hur mycket får man egentligen gjort om man ska behöva känna lust hela tiden? Det skulle resultera i många dammtussar under sängen.. Mycket läxor som booorde ha gjorts helst nyss. Väldigt stora diskberg.. En överfull tvättkorg.. Äckliga halvfabrikatsmiddagar.. Många bananskal som man helst skulle vilja glida fram på. Ska jag fortsätta?...

Jag älskar dig.



» Alla lögner rostar.

♥        J e n n i f e r .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0