Kan köra traktor.

Idag när jag satt och körde traktor frågade jag Jonas om han inte tyckte att han hade en cool brud som kunde det, och han svarade faktiskt att han tyckte det. Vi har lett om lite vatten nere vi stugan då vägen annars rinner sönder. Dessutom fyllde jag på spolarvätska i mammas bil, och det trodde han nog inte heller att jag kunde. Vi har alltså haft en dag för oss själva här hemma, och passar på att ta bondgårdslivets alla uppgifter, trots att den är tom på djur, på största allvar. Dock tror jag att vi njuter rätt så mycket båda två.

Om jag får säga det själv, så är Stinas Kyckling en fruktansvärt lättsam maträtt. Det är bara att vrida på ugnen, stoppa in förpackningen och vänta på att ugnen ropar "nuuu är det fääärdigt". Eller näh, okej då, man måste hålla koll på tiden själv. Fast man kan låta äggklockan hålla den åt en. Det var makalöst längesen jag åt Stinas Kyckling, och för Jonas är det också en favorit.

Att riset kokar sig själv är ju också toppen, det enda man behöver belasta sig med är att hacka salladen och röra ihop en sås. Såsen ska jag röra ihop nu, sen är det dags att äta.



» En tår är en intellektuell sak.


♥        J e n n i f e r .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0