Jag drunknar.

Jag drunknar, för plugget det bara öööser ner..

Allt vi renskrev på projektrapporten i måndags är borta. Helt borta. Datorn vägrade tydligen att spara det. Även om man tror att jag borde ha gått i taket när jag upptäckte det så tog jag det faktiskt med ro. Jag insåg att det förmodligen ändå inte skulle få det saknade att dyka upp, samlade mig och intalade mig i att jag fick skriva om det när jag kom hem.

Jag har alltså ägnat kvällen åt två timmars projektrapportsskrivande, för att återställa det försvunna sedan i måndags och för att tillägga lite nytt. Sedan läste jag igenom filosofiuppgiften som ska vara inne på fredag, korrigerade lite och bestämde mig för att läsa den ytterligare en gång imorgon innan jag skickar in den. Nu har jag precis pluggat inför provet i Organisation och Ledarskap nästa vecka, och för ikväll har jag alltså kvar att plugga matte inför det provet nästa vecka och sedan läsa ytterligare lite mer Organisation.

Det här med livet, det får jag ordna en annan gång. Jag kan inte backa ur det här, det enda jag kan göra är att blicka framåt, ösa järnet och motiveras av min målmedvetenhet till etthundratrettiarton procent.



» Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.

♥        J e n n i f e r .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0