Färdigkapat.

Veden är färdigkapad, phuuust. Händerna värker och fingertopparna är alldeles ömma.
Armarna över huvudet, det är så gott som ett omöjligt fenomen. Trettiofyra SJ-pallar ligger nu dränkta, och jag mår nästan dåligt över vetskapen om att det är mitt jobb att få upp det på pall för slutförvaringen tills vintern.
Verkar inte få någon hjärnskakning i alla fall, fick en rejäl vedkluns mitt i bakhuvudet som kom med ilfart rakt uppifrån rampen. Trä mot trä om man ska skämta till det, för vem som helst hade nog kunnat tuppa av.

Näe, gud vad ont det gör i fingertopparna att klicka på tangenterna, over and out för idag. Bilder har det inte blivit några, men veden springer nog ingenstans, (även om det inte skulle göra nåt), så ni ska få se mängden så småning om. Bäst att se det från en annan synvinkel. Vi räknade ut hur mycket pengar den där vedhögen faktiskt är, och man kan inte säga annat än att det är så så så värt det!

Plugga var det ja. Det var nog lite tur att jag klev upp för att plugga då jag gjorde imorse, för under dagen har det inte blivit särskilt mycket alls. Rättskunskapsprov imorgon, here I come!

Fjolårets omgång, och den ligger i lä om man jämför med i år.



» Belöningen för ett väl uträttat arbete är ett väl uträttat arbete.

♥        J e n n i f e r .


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0