En klok dotter.

Har ägnat kvällen åt att börja beta av listan i det föredetta inlägget. Det har gått sisådär, med andra ord kan filosofin fara och flyga medan jag hellre ägnar mig åt rättskunskapen som faktiskt går att förstå. Har snart "renskrivit" kapitlen provet i rättskunskap omfattar, så att jag kan läsa på all fakta i mina egna ord. Det underlättar om man får läsa något som är skrivit på ett sätt som man själv föredrar, om inte annat hoppas jag att tiden jag slösat på det nu kommer igen då det förhoppningsvis ska gå lättare och snabbare att läsa.

Kostade även på mig en välbehövlig promenad med Caroline, även om det sved i samvetet att veta att jag egentligen borde ha suttit här. Men som sagt var den välbehövlig, och varken jag eller plugget gynnas av att jag sitter här och ser stjärnor istället för att ta en paus och gå ut.

Nu har jag suttit och skrivit så länge att jag har ont i ryggen, mitt i allt ska man ju såklart lyckas vara ergonomiskt korrekt också. Därför spar jag den sista renskrivningen till imorgon, och går och duschar och fikar istället.

Om någon skulle ha missat det så älskar jag min pappsen.
Han är en stor förebild med många kloka ord och full av stöd.


» En klok son dotter förstår att hävda att det är hans hennes far som är klok.

♥        J e n n i f e r .

Kommentarer
Postat av: Barbro Arvidsson-Harnesk

Hejsan Jennifer,

ja du kanske funderar på vem jag är? jo en kusin till din pappa,född i träskliden har många många sommarminnen med din pappa å hans syskon eftersom de hade sommarstugar där.Via facebook-stig arvidsson så hamnade jag på din blogg,vilket fantastigt härligt kort på du å pappa Stellan.Sen måste jag beklaga förlusten av din farmor,Aina minns jag som en väldigt glad kvinna och hon hade alltid falukorv hemma i sommarstugan så när vi alla barn ville göra upp en eld å grilla korv så var det till henne vi gick,alltid snäll.

Hälsa pappa å mamma från mej,vi hade ju en kusinträff för nåt år sen,jättekul var det.Sen har det blivit mest vid begravningar vi har setts.

mvh Barbro

2010-04-15 @ 12:59:51
Postat av: Jennifer

Hej Barbro! Inte för att jag varit i Träskliden så mycket, men av intresse har jag ganska bra koll på vilka som har rört dig och funnits där ändå. Släktträffen träffade man så många människor på, men det var verkligen roligt och något som borde göras igen även om det fyrtioårsjubileumet är passerat. Man får hoppas att vi ses fler gånger under trevligare omständigheter än begravningar.



Jätteroligt att höra om minnen du har om min farmor, det är inte många jag känner i min omgivning förutom pappa som kan berätta om sånt för mig!



Pappa och mamma hälsar tillbaka så gott!



Mvh Jennifer

2010-04-15 @ 15:20:50
URL: http://jenniferarvidsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0