Paradiset.

Idag är jag pigg, wihooo. Måste ha varit nåt jag käkat, undrar bara vad.. Tur är i alla fall det, för snart vankas det cognacsflamberad älgfilé med grönpeppar och rosépeppar. Pepparen känns lite extra god då pappa mortlat den med en hammare i en träkåsa som min farmors far gjorde 1959, det tycker jag känns lite exotiskt.

Efter en del tappra försök med att ladda upp bilder från dagen via den här bloggappen har jag gett upp, det får ni se senare. Jag och Jonas tog oss i alla fall upp på toppen av skoterleden i det fina vädret idag, trots att det var okört på leden. Det blev en tippning och lite grävande på köpet, men nu är det uppkört och fint. Ikväll vankas det bad i tunnan till en stjärnklar himmel, om någon missat det så kan jag säga att den här stället är mitt paradis.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0