Ojsan, helgen var det ja.

Och dagarna bara går och går.. Det var lite körigt i helgen, det hann ju hända en hel del. I fredags invigdes dagen med en promenad nere vid Storsjön med Emma i den strålande solen. När jag kom hem satte festfixandet igång. Snittar skulle göras och det skulle plockas och donas. Andrea och Emma dök upp på eftermiddagen för att hjälpa till, och såklart för att börja komma i stämning. Kvällen blev grym, jag tror folk hade det trevligt och jag hade inte kunnat fira in min tjugonde födelsedag på ett bättre sätt. Härifrån drog vi vidare till först SOLO och sen O'learys för att dansa av oss lite.

I lördags var det ju då dags för födelsedagen och jag och Jonas gick ner på Medvindenpremiären och åkte hundspann. Medvinden är den upplogade banan nere på Storsjön för er icke-östersundare, och det är en del aktiviteter där nere nu resten av vintern. Efter det promenerade vi hem för att sätta igång med födelsedagsmiddagen som Emma, Johan, Andrea och Andreas skulle komma och äta med oss senare. Jag höll det enkelt med tanke på att jag var l i i i t e trött efter fredagen, så det blev toast skagen till förrätt, potatisgratäng med fläskfilé gratinerad i ugnen med bearnesesås och ost till varmrätt och vaniljpanacotta med hallon till efterrätt. Även melodifestivalen avhandlades, och jag tycker fortfarande att det är Danny som är överlägset bäst.

I söndags kom mamma, pappa, Tina och Emma och hälsade på. Jag och Jonas klev upp för att hinna göra en smörgåstårta och det började kännas som att jag inte gjort annat än stått i köket den här helgen, men det är ju roligt att dona och fixa där också. Så när de kom så tittade Emma och Måns förbi också, så klämde vi ihop oss i soffan och fikade. Sen blev det middag på loftet, väldigt gott även om jag var proppmätt av all smörgåstårta.

Ja, det var väl födelsedagshelgen det. Och den kan man ju inte direkt klaga på, inte det minsta. I veckan är det tentaplugg som gäller, tenta på fredag, kämpa kämpa..

Och ni, vi får ta lite nya bilder en annan gång..


Vi var ju lite rockigare i fredags om man säger.


» Etikett är att gapa med stängd mun.

♥        J e n n i f e r .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0