Sommarjobb i all ära.

Sommarjobb i all ära, men nog har jag det jag gör ändå om man säger så. Av någon underlig anledning är det aldrig nån trängsel på vébacken heller. Det kanske beror på att det finns för lite riktiga kvinnor, då det som ni redan vet är min bestämda uppfattning att riktiga kvinnor travar ved. Tre sådana dära SJ-pallar blev det i alla fall idag, mellan åskskurarna som cirkulerat. Satsar på åtminstonde två till imorgon innan jag åker till Gnarp, så är ju inte allt kvar sen även om det känns som den där véhögen aldrig ever någonsin alls krymper.

Undrar hur många vedträn som passerar genom mina händer innan allt det där ligger där det ska. Och undrar hur mycket alla dessa trän sammanlagt väger. Och undar hur många gånger jag bockar mig för att ta upp dem, med tanke på att jag tar två trän i taget.. Ja, undra sa flundra om gädda är en fisk...



» Belöningen för ett väl uträttat arbete är ett väl uträttat arbete.

♥        J e n n i f e r .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0