Jag vill inte.

Jag tror inte jag är redo för det här att bli gammal, eller är det bara en normal ångest över att allt ansvar lämnas över till mig själv mer och mer för varje dag som går?! Mamma och pappa ska inte göra allt åt mig längre, även om jag tycker att de borde veta allt åt mig (!). Hur ska jag veta hur jag gör för att söka studielån eller hur man anmäler sig hit och dit?! Jag, jag som precis lärt mig att torka mig själv på toan.. Okej då, så illa är det inte, men ni förstår kanske den där känslan jag försöker peka på?..

Ikväll har jag i alla fall fått till ett bank-id, och om jag får säga det själv är det också ganska vuxet. Eftersom man måste ha ett sånt för att kunna ansöka om studielån vilket man måste ansöka om i tid om man ska plugga, för senaste ansökningsdag är då och därför....

Och som om inte det vore nog, jag måste ansöka på något vis för att ha rätt till bostadsgarantin, men var man ska ansöka säger de ingenting om. Men man ska göra även det innan då och då för annars har man inte rätt till den där satans garantin..

Jag frågar än en gång vem som har tid att vara arbetslös som nykläckt vuxen, jag har i alla fall mer än ett heltidsjobb då jag ska försöka lyckas tänka på allt som sådana dära fullärda människor som kallas vuxna tydligen vet. Och varför, varför finns ingen handbok, eller åtminstonde checklista?! Det vore allt en affärsidé det..

Ni förstår var jag vill komma med den bilden...



» Det enda man kan göra med goda råd är att lämna dem vidare. Själv har man aldrig någon nytta av dem.

♥        J e n n i f e r .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0