Hjärtevännen.


Du är värd minst tusen kärleksförklaringar,
för det finns bara en som du.
Om jag gör fel rättar du mig inte,
du låter det bero och låter mig rätta mig själv.
Om jag är irriterad retar du inte upp mig mer,
du låter mig vara tills jag tröttnat på att gnälla.
Om jag föreslår något ser du alltid det som en möjlighet,
aldrig som något ogenomförbart.
Om jag ställer till det reder du ut det,
och jag känner att du gränslöst älskar mig för att jag är jag.
Jag hoppas och tror att du vet hur mycket jag älskar dig.
Ingen räknar med att livet är en lätt väg att vandra,
och vår historia är bara ett exempel på att vi lär av våra misstag.
Du gav mig en ny chans som jag själv inte tycker jag var värd,
men min förmåga att uppskatta dig för den du är, allt du är,
hade aldrig kunnat bli så bra som den är nu,
om vår tid tillsammans sett annorlunda ut.
Hjärtat, Du är värd allt och mer därtill.


Jonas, jag älskar dig, tusen gånger runt solen och tillbaka igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0