Sparkpremiär.

Det blev en sparktur, himlans vad det gled bra! Och den där fantastiska solen fick ju det kritvita landskapet att fullkomligt gnistra. Det är inte många gånger det blir bättre än så. Nu är jag väldigt hungrig, och vad går upp emot en hårdbrödmacka med leverpastej och tomat då?! Jag vet faktiskt inte vad jag skulle göra utan leverpastej och tomat, det är ju makalöst smaskigt.

Strykhögen har jag hunnit få undan idag med. Jag hatar att stryka skjortor, fy attans. Men jag är väldigt skicklig på det om jag får säga det själv, det tar sin tid, men det blir ju slätt och fint.

Sambo den lilla stackarn håller på att frysa sönder fast det bara är -15°C. Nu ligger han på kökssoffan slickad mot elementet, och med tassarna instoppade i elementet. Då kan man ju tänka sig hur han hade det när det var typ -35°C förra helgen. Hualigen, det är inte lätt att vara ett gammalt, slitet kattskrälle i det här hårda vinterklimatet.

» Grunden till att män föredrar skönhet framför begåvning är att de är bättre på att använda ögonen än hjärnan.

♥         J e n n i f e r .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0